Régebben imádtam a telefonokat. Kiskamaszként még izgatottan nyomkodtam az első, gombos készülékemet, majd jöttek az érintőképernyős csodák, az appok, kamerák, és a folyamatos online jelenlét. Akkoriban azt hittem, a telefon a szabadság eszköze, egy modern társ a zsebemben.
Aztán cégvezető lettem – és a telefonom már nem csak hívásokra vagy játékra kellett. Egy idő után szinte állandóan a fülemen volt. Szerviz, biztosító, autókereskedő, könyvelő – mindennap újabb kérdések, problémák a cégautókkal kapcsolatban. Folyton valamit intéztem, utánajártam, visszahívtak, vagy épp én próbáltam elérni valakit. A telefon már nem az eszközöm volt, hanem a béklyóm. Ez különösen igaz volt a flottakezelésre. Akárhogy próbáltam kézben tartani a dolgokat, mindig kicsúszott valami az irányítás alól. De aztán rátaláltam egy csapatra, akik nemcsak a telefonos ügyintézést vették le a vállamról, hanem mindent, ami a flottával kapcsolatos: ez lett a fordulópont.
Ez már csak azért is jó dolog, mert egyébként is túl sokat lógok a telefonomon, szóval így most egy kicsit „tehermentesítettem” magamat ebből a szempontból is.
A flottakezelés – ahol új szintre emelték a vállalkozásom működését
Cégvezetőként már nem engedhetem meg magamnak, hogy időt és energiát pazaroljak olyan dolgokra, amikhez nem értek vagy amik másra bízhatók. A flottakezelés világát sokáig próbáltam egyedül uralni, de be kellett látnom: ez egy külön szakma.
A Flottaautó Lízing Kft.-vel való együttműködés óta minden megváltozott. Ők nemcsak egy autóra néznek, hanem az egész autóparkunkra – mint egy rendszerre. Nem kellett többé azon agyalnom, hogy mikor érdemes új cégautót vásárolni, vagy hogy épp a lízing, a tartós bérlet, esetleg a finanszírozás a legjobb megoldás. Ők átlátható és személyre szabott ajánlatokat adnak, amelyekben nincsenek rejtett költségek, és ami a legfontosabb: minden döntésem előtt konkrét számokat és megtérülési arányokat látok.
Ahol nem csak az autókat, hanem a terheket is leveszik a vállamról
Az, hogy ők a szervizeléstől a gépkocsi csere időpontján át a dízel autó állapotának nyomon követéséig mindent kezelnek, elképesztő könnyebbség. A céges autó költségek tervezhetőbbé váltak, a gépjármű értékvesztést jobban be tudjuk árazni, a költségcsökkentés már nem csak üres szlogen, hanem valós eredmény lett.
A legnagyobb előny? Már nem kell 8-10 különböző szolgáltatóval tárgyalnom, mert a szolgáltatáscsomag cégautókhoz mindent lefed: biztosítás, szerviz, papírmunka, adminisztráció. Ráadásul a flottakezelés során mindig kapok értesítést arról, mikor jön el az autóhasználat időtartama végpontja, vagy ha a középvállalati autóflotta egyik tagjánál rendellenesség van.
Az egyik legjobb üzleti döntésem volt
Őszintén szólva, cégvezetőként rengeteget kellett tanulnom: hogyan tervezzek előre, hogyan vezessem a csapatot, hogyan ne vesszek el a részletekben. A flottakezelés volt az egyik legutolsó terület, amit kiszerveztem – és utólag azt gondolom, kár volt ennyit várni. A Flottakezelés – Flottauto Lízing Kft. csapata nem „eladni akar”, hanem valóban tanácsot ad, támogat, és ha kell, segít átlátni a bonyolultabb ügyeket is.
Az ügyfélkezelésük rugalmas, sosem érzem azt, hogy túl kicsi cég lennénk számukra. Még akkor is, ha „csak” 8 autóból áll a flottánk, ugyanolyan figyelmet kapunk, mint a nagyok. Ez nekem, mint KKV ügyvezetőnek, kulcsfontosságú szempont volt.
Végre kevesebbet telefonálok, és többet építek
Most már tényleg csak akkor hívnak, ha muszáj. Nincs többé napi öt telefon a gumicsere miatt vagy kétségbeesett visszahívás a biztosítási szerződés lejáratáról. A Flottakezelés – Flottauto Lízing Kft. valódi segítség a cégem számára – nemcsak anyagilag, hanem időben is.
És ami még fontosabb: a kevesebb telefonálás nemcsak nyugalmat hozott, hanem lehetőséget is. Lehetőséget arra, hogy tényleg cégvezető legyek, ne pedig mindenesként próbáljak túlélni. Ez az a szint, amit a modern vállalkozásoknak el kell érniük. Én már tudom, hogy e nélkül nincs valódi fejlődés.